גיבוש שייטת 13

בחר גיבוש

לקבלת 2 אימוני ניסיון

גיבוש שייטת 13- נובמבר 23

*הגיבוש התרחש בזמן מלחמת חרבות ברזל אז ישנם שינויים קטנים והבדלים מהגיבוש הרגיל.

יום ראשון:
כולם מגיעים בבוקר לרכבת עתלית עד השעה 11:00, מודיעים לכל אחד איזה מספר חולייה הוא ואחר כך עולים על אוטובוסים לכיוון הבסיס.
כשמגיעים לבסיס מתחילים בכל ״תהליך הגיוס״ שבו מפקידים את הציוד האישי, מקבלים מספר אישי,עוברים בדיקות רפואיות ומצטלמים בתמונת פספורט.
לאחר מכן מקבלים את המדים הצבאיים ונשק אישי שיהיו איתכם לאורך כל הגיבוש.[טיפ חשוב: איך שאתם מגיעים תרשמו על כל החולצות הלבנות שלכם את המספר שלכם כדי שיהיה מוכן להמשך].
הרס״ר, הרופא ומפקד הגיבוש מעבירים שיחת פתיחה לגיבוש ומחדדים נהלים.
אחרי השיחה כל חולייה מסתדרת עם המגבשים שלה ומתחילים ללמוד פירוק והרכבת נשק קלאצ׳ניקוב ומבצעים בוחן של פירוק והרכבה.
בסביבות השעה 15:30 לקחו את את כל החוליות אל מחוץ לבסיס למסלול אפר שבו מבצעים את ריצת הניפוי של 2000 מטרים.
[טיפ: מומלץ להגיע בין המקומות בחצי העליון ולא להיות שאנן ולקחת סיכון ולהיות בחצי התחתון של החולייה, לעשות בין 7:00-7:40 בערך]
מיד אחר כך חוזרים אל הבסיס, עולים על הציוד האישי והציוד הקבוצתי וצועדים לכיוון חוף הים.
בחוף תבצעו אקט קבוצתי של מילוי שקים.
ממלאים שק אישי ולאחר מכן מחליפים לבגדים רטובים,רצים למים ונטבלים וממלאים 10 שקים קבוצתיים וחוזרים למדים יבשים.
יטרטרו אתכם ותעשו את האקט הזה מספר פעמים בזמן קצוב. (המטרה של האקט הזה הוא סידור והרכבת השקים האישיים והקבוצתיים להמשך הגיבוש).
[טיפ: בוחנים אתכם על המהירות שבה אתם עולים ויורדים על מדים רטובים ויבשים, יש לעמידה בזמנים חשיבות ענקית והם ירשמו את מי שלא יעמוד בזמן אז תנו הכל ותעשו את זה הכי מהר].
האקט הבא לאחר מכן הוא סדרי הגעה אל תוך מצוף בים.(עומדים ביישור קו על החוף ומרצים אל עבר מצוף שממוקם בערך בגובה מותניים בים, מקיפים אותו וחוזרים בסדרי הגעה). (בין 10-12 מקצים)
[טיפ: הקטע הפיזי ביום הזה עובר ממש מהר אז תנו את הכל, תנסו להתבלט כחזקים בצוות ותנו פתיחה טובה לגיבוש, תעמדו בזמנים ותעזרו לחברים שלכם בצוות כמה שאפשר ותהיו נחמדים. גם המגבשים רואים את זה וגם להצטייר כדמות חיובית וחברית בשביל החברה בצוות].
כשמסיימים את האקטים הפיזיים עולים על כל הציוד וחוזרים אל הבסיס, ייתנו לכם זמן לסדר את הציוד שלכם מחדש, להתקלח, לאכול ולעמוד חזרה בח׳ מסודרת. [חשוב מאוד לעמוד בזמן ושתמיד הציוד שלכם יהיה מוכן ומסודר].
בשעה 21:00 הולכים לישון עם כל הציוד מסודר ומוכן לקראת המסע הראשון מחר בבוקר.

 

יום שני:
קמים בשעה 4:00 בבוקר, ״2 דקות כולם עומדים בח׳ עם ציוד עליהם מוכנים למסע״.
כל אחד אוכל כריך עם ממרח שוקולד, ויוצאים למסע הראשון של הגיבוש, יורדים לכיוון החוף עם כל הציוד האישי והאלונקות הצוותיות.
מתחילים את המסע על החוף, המסע מורכב מ2 לגים(לג- מקטע במסע,בין כל לג יש אקטים וממשיכים ללג הבא).סה״כ 6 ק״מ בערך.
הלג הראשון היה 4 ק״מ, הולכים 500 מטרים על החוף וחוזרים, כך כפול 4 פעמים.
לאחר הלג הראשון יש מנוחה קצרה לשתות מים וישר עוברים לאקט שבין הלגים.
אקט של זחילות-סדרי הגעה(זוחלים לאורך החוף בערך 20-30 מטרים עד קו מסויים, חוזרים בריצה ומסתדרים בסדרי הגעה.(בערך 10-12 מקצים).
לאחר מכן שותים עוד הפעם מימייה וממשיכים במסע אל עבר הלג השני. הלג השני היה 2 ק״מ( 2 פעמים הלוך-חזור על החוף).
הלג השני קצת יותר קשה מהראשון בגלל שכבר עייפים ומתחיל להיות חם אבל הוא עובר מהר אז תנשכו שפתיים וזה עוד שנייה נגמר.
אחרי שנגמר המסע חוזרים בחזרה לבסיס ואוכלים ארוחת בוקר, לאחר מכן מתחיל הזמן שבו אין אקטים פיזיים(שעות עומס חום).
יהיה בוחן פירוק והרכבת נשק קלאצ׳ניקוב עוד הפעם, למידת ציר ניווט ובחינה עליו עד הפרטים הקטנים, הרצאות אישיות מול הצוות ובוחן ידיעת מפת ארץ ישראל.
[טיפים: -בפירוק והרכבת קלאצ׳ניקוב הם בוחנים אתכם על שיפור מהתוצאה הקודמת ולראות מגמת שיפור חיובית, תהיו רגועים, קרי רוח ולא להראות סימני לחץ. -בלמידת ציר הניווט תקבלו זמן כלשהו ללמוד אותו, תנצלו אותו עד הסוף ותתרכזו כמה שאפשר, תנסו ללמוד עם עוד חברה ולנסות לקלוט כמה שיותר פרטים ולבסוף תראו למגבש בביטחון שאתם שולטים בציר.
-בהרצאות האישיות תבחרו בנושא שמעניין אתכם ותלמדו אותו לפני הגיבוש, תתאמנו על ההרצאה ועל ההצגה, מומלץ מאוד לבחור נושא שיעניין את שאר חברי הצוות ולא נושא בנאלי שחוזר על עצמו.]

לקראת השעה 16:00 (תדעו לפי השקיעה), עולים בחזרה על הציוד האישי והצוותי והולכים לכיוון החוף בשביל ערב אקטים פיזיים בחוף.
[כל האקטים יהיו באורך של בערך 10-12 מקצים]
– ים יבשה- עומדים ביישור קו על החוף, ישנו מצוף התוך המים(בערך בגובה מותניים) ותיק במרחק 25-30 מטרים מכם אל תוך החוף. כאשר המגבש נותן את הפקודה ״מצוף/ים״ רצים לעבר המצוף, מקיפים אותו ולאחר מכן מקיפים את התיק על החוף ואז חוזרים אל היישור קו בסדרי הגעה. בהינתן ההוראה ״יבשה״ רצים אל התיק ולאחר מכן אל המצוף ואז אל היישור קו בסדרי הגעה(פקודות הפוכות).
[טיפ: זה אקט קשה, אל תשקעו בקושי לכם ותוותרו, תזכרו שהוא רק 10-12 מקצים ועוד שנייה נגמר, תסתכלו על שאר החברה ותזכרו ״כשהגשם יורד עלייך הוא יורד גם על האויב״ , תזכרו שלכולם קשה ותמשיכו.]
– לאחר מכן יהיה אקט של זחילות-סדרי הגעה(כמו ביום הראשון), [כל פעם לאחר כמה מקצים יעצרו אתכם ויגידו לכולם ״להיטבל במים״, שימו לב לקחת את זה בצורה טובה וכיפית ולעשות זה כמה שיותר מהר, המגבשים כל הזמן מסתכלים ובוחנים אתכם! קחו את הטבילה בתור התרעננות קצרה ותחזרו לתת בראש!]

אחרי האקטים חוזרים אל הבסיס, מקבלים זמן להתקלח,לאכול,לסדר את הציוד האישי והצוותי ולהתכונן לשינה.
בשעה 21:00 נגמר היום השני והולכים לישון.

יום שלישי:
קמים כרגיל בשעה 4:00 בבוקר
עולים על בגד ים מהר ועומדים בח׳, הולכים אל החוף רק עם בגד ים ונשק אישי ונכנסים לטבילת בוקר.
כל הצוות ביחד הולך בשורה וידיים משולבות ונכנסים אל הים עד גובה חזה, מכניסים את הראש לשנייה ונשארים בגובה צוואר כמה דקות.
[עושים את זה בשביל להתעורר על הבוקר ולהיות מוכנים להמשך היום, קחו את זה בתור התרעננות כיפית על הבוקר ותפתחו את היום הכי חשוב בטוב].
לאחר מכן חוזרים אל הבסיס, עוליםז על מדים יבשים ומתאספים ביחד כל הגיבוש ל״מסדר דמעות״ שבו מקריאים את מי שממשיך את הגיבוש וכל השאר מופרשים/מודחים ממנו וחוזרים הביתה.
מתחלקים לפי חוליות חדשות ומתערבבים בין כולם.
מדיחים בערך חצי מן הכמות שהתחילה בתחילת הגיבוש.

לאחר שכולם העבירו את הציוד שלהם לחדרים החדשים ומאורגנים לפי הצוותים החדשים. ממשיכים את היום, אוכלים ארוחת בוקר ומקבלים ספר ללמידה לאורך הגיבוש שבסופו יבחנו אתכם עליו מתישהו.
נוסעים אל הבריכה של הבסיס ומתחילים לעשות אקטים מגוונים בבריכה:
– איסוף טבעות מהקרקע:עומד על שפת הבריכה ומתחתיך בעומק של 3.5 מטר בערך יש מתקן עם המון טבעות ברזל. המטרה שלך לצלול בנשימה אחת ולהביא כמה שיותר טבעות למעלה, את התרגיל עושים פעם אחת בלי מסיכה ובפעם השנייה עם מסיכה מושחרת(עטומה ולא רואים דרכה).
– החזקת משקולת מעל לפני המים: מקבלים משקולת אחת במים העמוקים והמטרה היא להחזיק אותה כמה שיוצר זמן עם המרפק מעל לפני המים.
– פירוק והרכבת קלאצ׳ניקוב: מקבלים קלאצ׳ניקוב מתחת לפני המים והמטרה היא לפרק ולהרכיב אותו בחזרה בכמה שפחות ״הצצות״(נשימות) ובכמה שפחות זמן.
– שחייה למרחק בצלילה אחת: לשחות כמה שיותר לאורך הבריכה בצלילה אחת.
– מסיכה ושנורקל: בדיקת ריקון מסיכה מתחת לפני המים וניקוז מים מן השנורקל.

חוזרים מהבריכה בערך בסביבות השעה 14:00, אוכלים איזה משהו קטן(פריסה של כריכים עם שוקולד וחמאת בוטנים)
ותארגנים ליציאה לאקטים בחוף.
האקטים בסביבות הצהריים יהיו אקטים של שקשורים לים:
– שחיית 400 מטרים אל הים: עומדים ביישור קו עם פנים אל הים ויוצאים לשחייה של 200 מטרים אל תוך הים, מקיפים מצוף וחוזרים כמה שיוצר מהר בשחייה אל החוף. [טיפ-תשתדלו לפתוח חזק יחסית ולהגיע בין הראשונים אל המצוף כיוון שיהיה צוואר בקבוק גדול כשכולם יגיעו אליו ביחד].
– שהייה במים: שוכבים על פני המים באמצעות חבלים ונשארים עם הראש בתוך המים עם מסיכה מושחרת ושנורקל. המטרה היא לא להוציא את הראש מהמים עד לסוף התרגיל(בערך 25 דקות).[טיפ-תעצמו עיניים, קחו נשימות עמוקות, תשירו לעצמכם שיר כלשהו ופשוט תירגעו. קחו את זה בתור זמן מנוחה ועצירה מהיום]
– צוקון סירות גומי: עומדים ביישור קו בתוך המים כאשר לפניך 2 סירות גומי, המשימה שלך לעלות על סירה 1, לרדת ממנה ומשם לשחות אל השנייה, לעלות ולרדת ממנה ולחזור אל הסירה ה1.(כל זה נחשב סיבוב 1) , המטרה היא לעשות כמה שיותר סיבובים כאלו כאשר אתה לא יודע כמה זמן נתון לך(פרק זמן כלשהו).
– משימה קבוצתית: ישנה סירת גומי, מתחם מוגדר לביצוע סמוכקום ואיזור מוגדר לביצוע זחילה. על כל תרגיל מקבלים מספר נקודות משתנה, המשימה של הקבוצה היא להשיג כמה שיותר נקודות במשך עשר דקות. [בודקים כאן הנהגה של החניך תורן בנוסף להנהגה של כל אחד מן הקבוצה אשר מציע רעיון ומנהיג את הקבוצה לפיו ובדיקת התרומה והמאמץ האישי שלך למען הקבוצה].
– אקט של חתירה בתוך סירות גומי: מחלקים את הקבוצה ל2 קבוצות שכל קבוצה על סירה אחרת והמטרה היא לחתור כמה שיוצר מהר ותוך כדי לטפל בבלת״מים(כגון: חבר צוות שנפל למים, ירידת נפח האוויר בסירה וכו..). [תרגיל שבודק מנהיגות של חברי הקבוצה, קחו פיקוד, תנהלו ותפתרו את הבעיות בקור רוח]

בנוסף לכך, בזמן השהייה על החוף יש תרגילי חשיבה קבוצתיים משתנים אשר תעשו בין אקט לאקט ומשימות קבוצתיות משתנות(לדוגמא: לבצע דיבייט אחד מול השני על נושא כלשהו וכו..). [טיפ: בתרגיל חשיבה הקבוצתי תראו מנהיגות ותשתדלו להציע פתרונות ולהניע את הקבוצה]

*לנו בגיבוש התחילה סערה והים היה סוער ובעקבות זאת עצרו אותנו באמצע האקט וחזרנו אל הבסיס.
{רשמתי את כל האקטים שהיו בכל זאת}

אחרי האקטים באיזור השעה 16:00בחוף חוזרים אל הבסיס ומקבלים פריסה של לחמים כמו בצהריים ונחים קצת.
לקראת השקיעה וכמו בכל ערב הולכים עם כל הציוד האישי והצוותי לעוד ערב של אקטים.

– חפירת בור: המגבשים יקריאו לכם סיפור רקע לגבי זה שאתם נמצאים בחוף של מדינת אוייב וחוליית מחבלים אשר גילתה אתכם בדרך אליכם.(יהיו פרטים לגבי הכיוון שממנו מגיעים,הנשקים והאמצעים שבידיהם,מספר רכבים,תחמושות וכו..). המשימה שלכם היא בתור קבוצה לעשות בור קבוצתי בשביל כל התיקים שלכם ולהכין כל אחד בור אישי אשר יעזור לכם להילחם בהם בצורה הטובה ביותר. [טיפ: שימו לב טוב מאוד לפרטים הקטנים בסיפור רקע שהמגבשים נותנים(איזה נשקים,כמה רכבים,מאיזה כיוון,אמצעי ראיית לילה וכו..) ותיערכו לכך בהתאם עם הביר שלכם].
– זחילות: אקט קלאסי של זחילות לאורך 30 מטרים בערך וחזרה בריצה בסדרי הגעה.(כמו שהיו בימים הקודמים).[טיפ: בשלב הזה של הגיבוש אנשים כבר יהיו עייפים ולכולם יהיה קשה מאוד, תתרכזו בקושי של האחרים ותשאבו מזה אנרגיה בשביל להמשיך ולנצח אותם].
– שהיית לילה: בדיוק כמו השהייה הקודמת רק בלילה, מתייצבים על חבלים שנמצאים במים ונשכבים עם הראש מתחת למים עם משקפת מושחרת ושנורקל למשך בערך 25-30 דקות .[טיפ: מדי פעם ייכנס מעט מים מן הגלים אל תילחצו מזה, פשוט תנו נשיםה חזקה ותוציאו אותם. יהיה קר בשהייה הזו… תעסיקו את הראש שלכם בכל דבר אחר(תשירו שירים,תשתינו על עצמכם,תחשבו על כל דבר ותעבירו את הזמן. תזכרו שברגע שתצאו יתנו לכם להיות עם המעילים שלכם ותקבלו כוס תה].

לאחר שלושת האקטים האלו תחזרו אל הבסיס, תקבלו זמן לאכול אוכל,להתקלח ולהתארגן אל השינה.
בשעה 21:00 הולכים לישון כרגיל, עם כל הציוד מוכן לבוקר בשביל המסע האחרון!

 

יום רביעי:
בוקר שמתחילים כרגיל בשעה 4:00 ,מתארגנים מהר מאוד למסע האחרון של הגיבוש ובעצם לאקט הפיזי האחרון בגיבוש כולו!
המסע מורכב מ3 לגים של 4 קילומטרים כל אחד (סה״כ 12 ק״מ בערך).
מגיעים אל החוף עם כל הציוד האישי ואלונקות, במסע הזה משתמשים בכל הציוד האישי מההתחלה ועד הסוף(תיק עם שק של 10 קילו, ווסט אישי,נשק אישי ומימיות. סה״כ משהו בסביבות 15 קילו).
הלג הראשון: מתחילים אותו פשוט הולכים בקצב הליכה מהירה מאחורי המגבש המוביל ב2 שורות ונשמעים להוראות שלו(לעמוד מימינו/משמאלו/באמצע/2 תורים).
לאחר הלג הראשון מורידים את הציוד ומחליפים למשים רטובים,נכנסים לטבילה במים ומחזירים למדים יבשים.
שותים מים וממשיכים אל הלג השני.
הלג השני: בדיוק כמו הלג הראשון, פשוט הולכים מאחוריו ונשמעים להוראות.[טיפ: תשתדלו לסחוב כמה שיותר את האלונקה ובכך ״לזכות בנקודות״ כיוון שהמגבשים שמים לב ורושמים מי עם האלונקה ממש בכל רגע נתון, בנוסף לאלונקה תחפשו את החברים שקשה להם, תעזרו להם ותדחפו אותם. שמים לב להכל!]
לאחר הלג השני, מורידים את הציוד מחליפים לרטוב ונטבלים במים. הפעם ממשיכים עם המדים הרטובים עליכם להמשך המסע.
הלג השלישי: הלג השלישי מחולק ל2 מקטעים של 2 ק״מ.
עושים את 2 הק״מ הראשונים עם המדים הרטובים מהטבילה. מגיעים אל ה״סוף״, נעמדים בח׳. הייתה תחושה כאילו נגמר המסע וכולם היו שמחים, אך לאחר בערך דקה המשכנו את המסע כרגיל לעוד מקטע של 2 ק״מ.[טיפ: המון חברה הביעו את הבאסה שלהם על המשך המסע והיה ניתן לראות על הפרצוף שלהם את האכזבה וכמובן שהמגבשים ראו זאת, תשלטו ברגשות שלכם ואל תראו שום רגש של אכזה כאשר המסע ממשיך/בכל שלב שמפתיעים אתכם בגיבוש, תחייכו ותשדרו חיוביות]. באותם הרגעים של ההפתעה, המגבשים בוחנים אתכם ורואים את ההתנהגות שלכם.

 

לאחר סיום המסע חוזרים אל הבסיס, מתקלחים,אוכלים ומארגנים את הציוד להמשך היום.
מרגע זה לא היו עוד אקטים פיזיים.
בצהריים קיבלנו את הבחינה על הספר למידה שקיבלנו ללמוד לאורך הגיבוש.
ביצענו שאלון סוציומטרי על חברי הצוות ומשוב על הגיבוש עצמו.
במהלך היום החזרנו את הנשק האישי, המדים ורוב הציוד שקיבלנו בתחילת הגיבוש.
המשך היום היה רגוע ורובו עסק בביצוע עבודות רס״ר.
הזמנים נהיים יותר חופשיים ומעבירים את הזמן עד למחר בבוקר להדחות/ניפויים. הולכים לישון ב21:00.

 

יום חמישי:
קמים באיזור השעה 5:00 ונעמדים בח׳ גדולה של כולם ומתחילים לבצע משימות שהרס״ר מטיל עלינו.(מנקים,מסדרים וכו..)

בסביבות השעה 8:00 מתכנסים ביחד ,יושבים כולם ומקריאים את מי שעבר את הניפוי האחרון ועולה לוועדות וכל השאר מנופים ונוסעים הביתה.
(מדובר בבערך חצי שעולים וחצי מנופים, אצלנו היה מדובר על בערך 60).
לאחר מכן מחכים עד סביבות השעה 14:00 להחלטת המגבשים ומפקד הגיבוש בוועדות לגבי כל אחד.
מפקד הגיבוש מגיע ומקריא את השמות של מי שעבר וכל השאר סיימו ולא עברו. ( חצי כן וחצי לא בערך).

 

בהצלחה בגיבוש !

א׳, בוגר צוות ״אלפי״ מזכרת בתיה, עבר את הגיבוש בהצלחה והתקבל לשייטת 13.

רוצה לעבור גיבוש/יום סיירות? יש לך שאלה לשאול אותנו?

×

היי!

בחר באחד מהנציגים שלנו כדי להתחיל התכתבות ב-WhatsApp או שלח לנו הודעה במייל ל- Xpert.kosherkravi@gmail.com

× איך אנו יכולים לעזור לך?
דילוג לתוכן