גיבוש עוקץ (בנים)

בחר גיבוש

לקבלת 2 אימוני ניסיון

היום הראשון

התבקשנו להתייצב בתחנת רכבת מודיעין מרכז בשעה 7:30, שם עברנו תחנות רישום שונות, בדיקות רפואיות והתחלקות לאוטובוסים. לאחר העלייה לאוטובוסים תיסעו למתקן אדם ששם הגיבוש יתקיים.

לאחר ההגעה למתקן אדם, בקבוצות אשר איתן נסעתם באוטובוס (בדר"כ בין 25-30 מלש"בים) תבצעו חימום קל ומתיחות לפי הדרכת האנשים אשר מכינים אתכם לריצת ה2000. כל אחד שלא עמד ברף הזמנים לריצה (אשר לא ידוע למלש"בים) לא המשיך בגיבוש.

לאחר שכל המתגבשים סיימו את הריצה חזרנו לאוהל הגדול שלנו וקיבלנו מעין ארוחת צהריים קטנה של לחם וממרחים והמון זמן להתאוששות. לאחר מכן, קיבלנו את תוצאות הריצה (ניפוי המלש"בים שלא עמדו ברף הזמנים), התחלקנו לצוותים שונים על פי תוצאות הריצה, כל אחד קיבל מספר, ציוד (חולצה וכובע עם מספר שיהיו איתנו כל הגיבוש, מדי ב', מעיל, נשק M16 ותיק תד"ל), וכצוות קיבלנו פק"ל צוותי. לאחר החלוקה ופיזור הציוד התחיל הגיבוש בערך בשעה 14:30 – 15:00.

הגיבוש כלל ברובו המון אקטים פיזיים ביום הראשון כגון: ספרינטים (סדרי הגעה), זחילות, אלונקה סוציומטרית, מתלה שזיפים, תרגיל צוקון. אך יש לציין שלא הכל ברצף ישיר, אלא יש מעט משימות קבוצתיות בין כמה אקטים. האקטים הגופניים אשר סוגרים את היום הם: תרגיל צוקון (עלייה של גבעה סלעית/כורכרית בעלת שיפוע גדול עם שק חול לפי ספירת סבבים בצורה אישית, ולאחר מכן לפני השינה אלונקה סוציומטרית. ישנן עוד משימות קבוצתיות בודדות לאחר מכן. בסביבות השעה 23:00 יפסיקו האקטים הגופניים והקבוצתיים ותתארגנו לשינה באוהלים (בזוגות ושלשות) עם הציוד האישי שלכם והפק"ל הצוותי במרכז מחנה האוהלים הצוותי שלכם. השינה תהיה באזור מטווח לא פעיל לצורך הגיבוש.

 

היום השני

להפתעתנו לא התרחשה הקפצה בלילה הראשון, וההשכמה הייתה בערך בשעה 7:00 כאשר בחוץ יש מעט אור. אתם תתארגנו על הציוד האישי שלכם, תאכלו ארוחת בוקר על פי פריסה אישית של לחם וממרחים ותצאו לעוד יום אינטנסיבי הכולל המון אקטים גופניים שחוזרים על עצמם מספר פעמים ביום השני ולא מעט משימות קבוצתיות בין לבין.

האקטים הגופניים אשר איתם תפתחו את תחילת היום יהיו ספרינטים (סדרי הגעה) וזחילות. לאחר מכן, תעברו מעט משימות קבוצתיות אשר יצריכו מכם ראש פתוח, סבלנות, אסרטיביות, יוזמה והקשבה לחברי הצוות בעיקר. כעת תגיעו לארוחת צהריים אשר עבורה תקבלו בערך 30 דקות. בתחילת הארוחה המפקד העביר לצוות דף מלא בנושאי הרצאה לבחירתנו (20 – 30 נושאים) והוטל עלינו לבחור נושא להרצאה שיכולה להתקיים בכל זמן מעתה לפי בחירת המפקדים, ולכן בכל הפסקה שיש לכם מעתה – חשבו על הנושא שלכם, תכננו נקודות מפתח שתוכלו לשלוף ולהרחיב לגביהן בצורה מעניינת ושוטפת, יש להראות שאתם בעלי כושר דיבור ועמידה מול קהל, להראות דינמיות בהרצאה ולהיות יצירתיים ומגוונים.

לאחר מכן, יתקיימו מספר פעילויות קבוצתיות (כמו למשל: שיח פעיל לצורך הסכמה נרחבת של הקבוצה על נושא מסוים – ארחיב בהמשך), ואז תחזרו לבצע שוב ספרינטים (סדרי הגעה) וזחילות (ספירת סבבים עד שעוצרים אתכם, ולאחר מכן שוב ושוב). בסיום האקטים הללו, יביאו אתכם לביצוע של עוד 3 משימות צוותיות: הקמת אוהל גדול בזמן קצר יחסית, לדוג בעזרת מוט וחבית גדולה ג'ריקן בשטח מוקשים, בניית האות A כצוות בזמן שכולם מכוסי עיניים – ארחיב בהמשך על הכל.

לאחר מכן, תעברו מעין סדנת פירוק והרכבה של הנשק האישי שלכם (M16) במשך 10 – 15 דקות בערך. בסיום הסדנה הזו תעמדו בשני טורים עם ציוד אישי ופק"ל צוותי עליכם במשך 5 – 10 דקות בזמן שאתם מחכים למפקד שיבוא. כשהוא מגיע, הוא ישאל אתכם מי דיבר במהלך הזמן שהוא לא היה וחיכיתם לו וירשום – חשוב לענות בכנות גם אם דיברתם, יש להראות על יושר ואמינות ולא לתחמן – כי מהרגע שהתחיל הגיבוש רואים אתכם כל הזמן בכל מצב.

כעת, תעמדו בטורים לקבלת ארוחת ערב ובתום הזמן תקימו את האוהלים שלכם, תסדרו ציוד אישי באוהלים ופק"ל צוותי במרכז מחנה האוהלים שלכם, ותלכו לישון.

 

היום השלישי

בעת הלילה השני לאחר 4 – 5 שעות שינה בערך, תתקיים הקפצה אינטנסבית שבה תידרשו כמו בלילה הקודם לקפל את האוהלים ולסדר את המחנה הצוותי שלכם בזמן קצר, וכעת הזמן שתצאו למסע המדובר הכולל את מוטות הברזל. במסע זה תידרשו כקבוצה להחליט על 9 חברי צוות חזקים שיסחבו על כתפיהם את מוט הברזל הגדול (שאורכו 8 – 9 מטרים בערך) והשאר ישתרכו מאחוריהם במטרה לספק חילופים ושמירת הסדר והמרווח בין צוות לצוות. המסע לא כל כך אינטנסיבי, אתם תסתובבו מסביב לאזור המטווח בו ישנתם בערך פעמיים או שלוש (מדובר בקילומטר וחצי או שניים לכל היותר), לכן חשוב להראות אכפתיות ועזרה לחברים הזקוקים לחילוף, להישאר בכל מחיר בצוות סחיבת המוט, ולבסוף המסע יסתיים לאחר 45 – 60 דקות מקסימום.

לאחר המסע, תתארגנו על ציוד אישי ופק"ל צוותי כמו בכל פעם שאתם עומדים לנוע כקבוצה בין מיקומים בגיבוש ותגיעו להר סלעי/כורכרי אשר עליו תבצעו את תרגיל צוקון (שעליו אסביר באופן נרחב יותר בהמשך) כשיש עוד חושך בחוץ. לאחר סיום תרגיל צוקון תגיעו לאזור המטווחים ותבצעו אלונקה סוציומטרית בין 13 ל – 16 פעמים בערך כאשר המפקד יציב מולכם אתגר לעמוד בו ואף לשבור שיא זמנים שיציג בפניכם. הוא יגיד שלא תפסיקו עד שתשברו את השיא או תשיגו את המטרה הנדרשת לפיו מבחינת זמנים, אבל בפועל גם אם תשיגו את המטרה עדיין תבצעו מספר סבבים נוספים שיגיעו במצטבר ל – 16 פעמים בערך סה"כ בכל האקט.

תקבלו ארוחת בוקר, תאכלו, וכעת תיגשו לאקט ספרינטים משולב עם פירוק והרכבה של הנשק שלכם. לאחר מכן, היו עוד ספרינטים (סדרי הגעה), זחילות, משימה קבוצתית אחת, ואז תיגשו לאקט הסופי הפיזי של הגיבוש – מתלה שזיפים שמחולק לאישי וקבוצתי – אסביר בהמשך. לבסוף יבוא חובש יעביר לכם דף מידע והדרכה על התאוששות נכונה לאחר הגיבוש (הרגלי אוכל, מנוחה וחזרה הדרגתית לאימונים), תעברו תשאול סוציומטרי בו תדרגו את חבריכם לצוות לפי מידת התאמתם לתפקיד לדעתכם וגם תעברו ראיון אישי עם 4 – 5 מראיינים שיושבים מולכם, והראיון יתקיים במשך 15 – 20 דקות. יש לציין שבמהלך הזמן שכל אחד הולך להתראיין, הקבוצה מקבלת חידות ספונטניות לפתירה מהמפקד (חידות מתמטיות וידע כללי בעיקר), לבסוף תחזירו את הציוד האישי שלכם במסודר ותתכוננו לעזיבה באוטובוסים עם החפצים האישיים שלכם (טלפון, שעון תיק אישי). הגיבוש לא מסתיים עד לרגע שעליתם על האוטובוסים.

 

אקטים פיזיים שהיו בגיבוש

  1. ספרינטים (סדרי הגעה): המפקד יציב בפניכם שטח ריצה חולי שוקע של מרחק גדול יחסית (30 – 35 מטרים בערך ובו תידרשו גם לזחול ולבצע את תרגיל האלונקה הסוציומטרית בהמשך), שעליו תידרשו לרוץ הלוך וחזור, ולהסתדר על פי סדר הגעה מימין לשמאל, כאשר הוא מציין שרק חמשת הראשונים נרשמים. הספרינטים יתמשכו ברצף ללא הפסקה בכלל ויצטברו למספר כולל של בערך 20 ספרינטים ולפעמים טיפה יותר.
  2. זחילות כסבבים וסדרי הגעה: בתחילת כל אקט זחילות תעלו על חולצת ב' ותזחלו בסבבים לפי פקודת המפקד (לפעמים הוא יגיד שהלוך וחזור ביחד זה סבב אחד, ולפעמים הלוך זה אחד וחזור זה עוד אחד כלומר – הלוך חזור זה 2 סבבים). יפסיקו אתכם לאחר 15 – 20 דקות בערך, ולפעמים אפילו טיפה יותר, ויבקשו מכם לציין את מספר הסבבים שעשיתם ואז תחזרו לעוד פעם או פעמיים של זחילות במתכונת כזו. בפועל תזחלו בין 6-9 סבבים ויעצרו אתכם. לפעמים באקט של הזחילות נאמר לנו לעשות הלוך חזור ולהסתדר בסדרי הגעה מהראשון לאחרון.
  3. אלונקה סוציומטרית: יונחו על הקרקע מאחוריכם פק"ל צוותי (הכולל אלונקה מקופלת לצורת תרמיל על הגב, ג'ריקן ואלונקה עם משקל מפוזר עליה. תידרשו לצאת לספרינט הלוך חזור ולהסתדר בסדרי הגעה בטור מהראשון לאחרון. הוא יגיד שהארבעה הראשונים לוקחים את האלונקה, החמישי לא לוקח כלום, והשישי והשביעי יקחו פק"ל צוותי עליהם (אלונקה מקופלת וג'ריקן) וכל השאר יוצאים איתם גם לעוד ספרינט של הלוך חזור. לאחר מספר סבבים המפקד יציב מולכם אתגר של עמידה בזמנים למשל של 23 שניות – בפועל זה לא קל בכלל והמגבש יגיד שלא הצלחתם המון פעמים וישאל אתכם לבחור 4 מתגבשים חזקים שיקחו את האלונקה וירדו מרף הזמן שהוצב בפניכם.
  4. מתלה שזיפים: מתחלק לאקט אישי וקבוצתי

אישי – תידרשו להיתלות על המתח (צר ועבה בפעמים שונות), לעצום עיניים ולא לגעת בכלל ברצפה עם הרגליים (מי שפותח עיניים או נוגע ברצפה נפסל – חשוב להיות כנים גם אם בטעות עשיתם זאת ולדווח למפקד על עצמכם), המטרה להחזיק כמה שיותר זמן וכל הנופלים מסתדרים בסדרי הגעה בטור מהראשון עד האחרון שנפל. תחזרו על כך 2 – 3 פעמים ואז יתחיל החלק הקבוצתי.

קבוצתי – נדרשנו לשמור מספר אנשים קבוע (8) סה"כ על המתח למשך זמן מסוים (5 דקות), בעוד שיש 4 על המתח העבה ו4 על המתח הצר. נותנים שתי דקות בערך לתכנון וסידור האנשים מתחת למתח וכל השאר עומדים בהיכון להחלפה של חברי צוות על מתח.

  1. תרגיל צוקון: יתרחש בהר סלעי/כורכרי, בו תידרשו לעלות ולרדת עם שק על הגב בכל הזמן ולספור את מספר הסבבים שאתם מבצעים. התרגיל הוא ארוך ויתקיים 2 – 3 פעמים.
  2. מסע מוט ברזל: תתבקשו לבחור 9 חברי צוות חזקים שיסחבו על כתפיהם את מוט הברזל והשאר יעמדו מאחוריהם וילכו בהיכון להחלפה של אנשים הזקוקים לחילוף. המסע יתקיים בין 45 דקות לשעה והוא כולו בהליכה מתונה.
  3. ספרינטים עם פירוק והרכבה של נשק M16: תידרשו להסתדר בשורה, לצאת לספרינט הלוך חזור, לפרק את הנשק, ואז לצאת לעוד ספרינט הלוך חזור ולהרכיב את הנשק המסודר בשורה ביחד עם כל האחרים. כך תבצעו את האקט בערך 10 – 15 פעמים מקסימום עם שינויים נלווים בספרינטים שיכללו למשל הגדלת מספר הספרינטים לפני פירוק והרכבה.

 

 

משימות קבוצתיות שהיו בגיבוש

  1. הרכבת אוהל: תידרשו לבחור אחד מכולם שידבר וידריך את הצוות במהלך זמן התכנון וההרכבה שינתן לכם. המטרה לבנות את האוהל בזמן קצוב שבפועל מאוד קצר וכמעט בלתי אפשרי לעמוד בו, תראו יוזמה ומנהיגות, עמידה בזמנים ועירנות לסביבה ולחבריכם הצריכים תמיכה בבנייה ובהבנה של התוכנית לבניית האוהל. המפקד ינסה להעלים לכם ציוד (כמו למשל פטישים לתקיעת היתדות), לכן חשוב שתהיו עירניים מאוד לסביבתכם ולעבודתכם כצוות מסודר.
  2. רשת ואלונקה: תידרשו לבחור 4 אנשים שיסחבו את האלונקה בזמן התכנון ובזמן הביצוע שבו תצטרכו להעביר את כל חברי הצוות והאלונקה מעל הרשת כאשר בכל ריבוע ברשת מותר רק לאחד מחברי הצוות לעמוד. לכן, יש לתכנן העברת אנשים על הידיים ומיקומם במיקומים נכונים על מנת לייעל את תהליך העברת האלונקה בסוף מעל הרשת בעזרת כל האנשים הממוקמים בריבועים שברשת. חשוב והכרחי להראות הקשבה לעמיתים בצוות שלך, לשמוע ולחזק רעיונות טובים, לבקש מאנשים שקטים את דעתם, לדון באסטרטגיות שונות (לא להינעל), לגלות יצריתיות בתכנון האסטרטגיה, וכמובן שיווי משקל ויציבות. אסור לגעת בחוטי הרשת ודריכה בריבוע של מישהו אחר תביא לפסילה ולעונש קולקטיבי.
  3. חפירת בור מתחת לחוט: תידרשו לחפור בורות מתחת לחוט אשר גובהו מאוד נמוך מהקרקע ולהעביר מתחתיו את הפק"ל הצוותי שלכם וכל הצוות, כאשר כל נגיעה בחוט תביא לפסילה ולעונש. תבצעו את התרגיל מספר פעמים ולאחר כל פסילה תידרשו לכסות את הבורות ולהתחיל מחדש באמצעות אתי חפירה קטנים.
  4. הרכבת האות A מחבל בעיניים מכוסות: תרגיל זה דורש המון הקשבה ועבודת צוות מיומנת. כולכם מכוסי עיניים ועם תחושה קלה של חוסר התמצאות במרחב לאחר 10 סיבובים במקום. תידרשו ליצור צורה של האות A עם חבל וינתן לכם רק ניסיון אחד בזמן ארוך מאוד עד שיעצרו אתכם.
  5. שיח קבוצתי על נושא: אתם תשבו ב – ח' ותקבלו 8 דקות לצורך דיון על נושא מסוים שבו תצטרכו להגיע להסכמה כוללת של כל חברי הצוות ללא השימוש בהצבעה. אתם צריכים להפגין יכולת הקשבה וסבלנות, לתת לאחרים להתבטא, לשאול לדעותיהם של אחרים, לשכנע ולהציג את הדעה שלך באופן צנוע ומתחשב לכל חברי הקבוצה במהלך הדיון. צריכים לגבש דעה קבוצתית אחת של בעד או נגד הנושא או הקונפליקט המדובר, וכל אחד מחברי הקבוצה צריך לדעת להסביר את החלטת הקבוצה – שכן בתום הזמן אחד מהאנשים יתבקש להגיד למפקד אם נוצרה הסכמה ואם כן להסביר אותה.
  6. בניית האות ח' משקי חול: תידרשו להרים כמקובל שק חול בלבד על כל אחד ולהוביל אותם אל מתחם מסודר הרחוק ב20 מטרים מכל השקים שבו תסדרו את האות ח' בצורה מאורגנת ומסודרת מספרית בכל צלע וצלע לפי הוראת המפקד. אי עמידה במשימה או בזמן תביא לעונש וחזרה על התרגיל. להפגין פיזיות ומחשבה.
  7. העברת ג'ריקן: תידרשו להעביר ג'ריקן כצוות מנקודה א' ל – ב' בעזרת חפצים שיתנו לכם. להראות תמיכה ומחשבה יצירתית.
  8. הרצאה אישית: תידרשו לדבר במשך 5 דקות על נושא שבחרתם מדף הנושאים שחולק לכם. המפקד יכול לעצור אתכם גם לאחר דקה. להראות דינמיות ויכולת אלתור וגיוון יפה ויצירתית.
  9. חידות: בין אקטים ובזמני מנוחות ואוכל תידרשו לחשוב על פתרון לחידה מתמטית או של ידע כללי ולתת למפקד את התשובה בתום הזמן.

 

דברים שחשוב לדעת

  1. בגיבוש מודעים למגבלות המלש"בים ולצבא יש מגבלות עליכם – כלומר לא תגיעו למצב בו תתאמצו מעבר למותר (מתבטא בשעות השינה שמחויבים לספק לכם, עומס פיזי שמופעל עליכם).
  2. תמיד השתדלו לנצל עד לתום את ההפסקות הניתנות לכם – למלא מים, ללכת לשירותים, לאכול כמו שצריך, להתאושש מאקט ולבצע מתיחות וקצת שחרור, ולנקות מעט את הראש. כל זה חשוב על מנת לשמור על פעילות תקינה של הגוף במהלך הגיבוש האינטנסיבי וראש מרוכז.
  3. מה שהמפקד מורה לכם לעשות, עשו! ועשו במדויק. לא לשאול שאלות מיותרות, להקשיב טוב להוראות ולהראות על ציות למסגרת החוקים הכוללת בגיבוש. לא לנצל פרצות שעולות לכם לראש – תראו על אחריות ועמידה בזמנים.
  4. מי שמדווח לפני תחילת הגיבוש בטופס הרפואי שהוא לא ישן 7 שעות בלילה שלפני הגיבוש יעוף באותו רגע הביתה, לכן יש לחשוב לפני שעונים ולא לסמן במהירות הכל בלי לקרוא. מיותר לציין שחשוב מאוד לנסות לישון לפחות 7 שעות בלילה לפני הגיבוש ללא קשר.
  5. להיאזר בסבלנות – כל זמן בגיבוש מצריך סבלנות (ואפילו בהמתנה לתוצאות לאחר הגיבוש שיבואו כנראה בין שבוע לשבועיים). לא להתפרץ על אף אחד לא משנה מה ולהשתדל לשמור על הלך מחשבה רגוע.
  6. לא קיימים מנגנוני ניפוי במהלך הגיבוש (למעט הריצה המנפה שמתקיימת לפני שהגיבוש עצמו באמת התחיל), היכולות הפיזיות שלכם לא יגרמו לכם לעוף במהלך הגיבוש, אך יש לציין שבמידה ותיפצעו ההחלטה תהיה אצל החובשים אם תוכלו להמשיך או לא בגיבוש.
  7. בין כל גיבוש וגיבוש מתרחשים שינויים והמתכונת משתנה כל הזמן – לא לסמוך לגמרי על שמועות ואפילו על מדריך זה – כי הכל משתנה, חשוב ללמוד מחוויות של אחרים ולשכלל את עצמכם בהתאם.
  8. בגיבוש תהיו בלי שעונים מכל סוג, ולכן לא תדעו את השעה. לא לתת לזה לשבור אתכם, לא להתעסק בכמה זמן נותר לכם לסיים את היום אלא לתת בכל אקט ואקט את הכל כאילו הוא האחרון.
  9. הריצה המנפה חשובה! אצלנו התחילו את הריצה המנפה בסה"כ 120 אנשים וחצי מהם עפו הבייתה. מתוך ה60 שנותרו 9 פרשו/נאלצו לפרוש מתוך גורמים רפואיים ו51 סיימו את הגיבוש.
  10. הגיבוש התחיל בערך בשעה 14:30 ביום הראשון והסתיים בערך בשעה 15:00 ביום השלישי. כל הגיבוש תהיו עם נעלי ספורט שלכם, מכנס ב’ וחולצה ירוקה עם המספר שלכם, ובזחילות יגידו לכם להחליף את החולצה הלבנה בחולצה ב’ ואז תהיו על מדים מלאים. כובע עם המספר שלכם תמיד עליכם!
  11. לאחר לקיחת האוכל תמיד לחכות שהמפקד יגדיר זמן לאכילת האוכל – זה שקיבלתם אוכל לא אומר שאתם רשאים להתחיל לאכול!
  12. במהלך הגיבוש יהיה לכם מגבש מפקד שהוא ידבר איתכם ועוד 3 מגבשים שהם רק רושמים דברים עליכם במהלך הגיבוש ולא ממש ידברו איתכם. כמו כן, האקטים הפיזיים יהיו במישור על חול חוץ מתרגיל צוקון שיהיה על עלייה די תלולה של קרקע סלעית/כורכרית. בתחילת הגיבוש יהיה ציוד אישי וקבוצתי (פק"ל צוותי) עליהם תצטרכו לשמור, להשתדל לקחת אותם ולסחוב אותם שייראו שאתם עוזרים לחברים בקבוצה.
  13. הגיבוש לא מסתיים עד שעליתם לאוטובוס! המפקדים רשאים עדיין לגבש עליכם דעה עד שאתם עולים לאוטובוס לכן חשוב לא לדחוף אחרים בדרך לטלפון, לשמור על סדר ואיפוק כי עוד ממש קצת סיימתם ותוכלו לטפוח לעצמכם על השכם.

 

 

טיפים כלליים שלי

  1. ביניכם לבין המגבשים יש דיסטאנס, כלומר יחסים שבהם הוא צועק עליכם, מעליב אותכם כקבוצה ומנסה לשבור לכם את הביטחון. חובה לזכור שזו הצגה! המגבשים לא שונאים אתכם, הם רק עוטים פרצוף קשוח על מנת לראות מי נשבר בסביבה קשה וקיצונית. לא לתת לזה להשפיע עליכם, תזכרו שגם הם בני אדם כמוכם ולא צריך לקחת שום דבר ללב כי הכל נאמר ברוח הגיבוש במטרה למיין אתכם בצורה הכי יעילה לתפקיד.
  2. לא לרמות, לשקר או לתחמן! המגבשים מסתכלים עליכם בכל שנייה בכל יום, זה התפקיד שלהם – הם יעקבו אחריכם גם שלא תראו ורושמים הכל. היו כנים במאה אחוז, ובכך תראו על יושר ועל אמינות גם אם התוצאות הפיזיות שלכם בגיבוש לא מזהירות.
  3. צה"ל יודע לבנות כושר לחייל בתפקיד, לכן מרבית מן ההחלטה של המגבשים האם תעברו או לא תתבסס על אישיותכם, עבודתכם בצוות, יחס לחבריכם, יוזמה, אסרטיביות, כבוד, יכולות חשיבה ועוד המון אספקטים שבאים לידי ביטוי בהתנהגותכם הכוללת במשימות קבוצתיות שלרוב לא מסתמכות על פיזיות. עם זאת, אסור להזניח את האקטים הגופניים לטובת הקבוצתיים מאחר שהאחרונים בפיזיות נרשמים תמיד גם וכבר מההתחלה מפחיתים את סיכוייהם לעבור. בפן הגופני, חשוב להראות על עקביות בתוצאות! כלומר, עדיף לצאת בספרינטים מקום 3 תמיד מאשר לזגזג בין המקום הראשון השני השלישי החמישי שוב ושוב – זה מראה על חוסר יכולת וידע לווסת את גופכם למאמץ מתמשך ואי נתינת כל המאמץ בכל ספרינט וספרינט.
  4. להתמקד במה שקורה עכשיו! לא לחשוב כמה זמן נותר לסיום היום או האקט כי זה סוג הדברים שמחלישים את כוח הרצון שלכם מלהמשיך עד הסף. לא להאט לרגע, להראות שבאתם לטרוף את החול ולצאת בגאווה מכל אקט עם גב זקוף וידיים מאחורי הגב. לא להראות תשישות מוגזמת ופרצופים מסכנים גם אם אתם מובילים בהכל! הם מחפשים את אלו שנראים מסכנים ושהולכים להישבר, לא לתת להם את זה! לשדר ביטחון וקור רוח עם מבט חדור מטרה.
  5. בשום פנים ואופן (אלא אם כן הורה המפקד) לא לתת לנשק לרדת מהיד שלכם! חשבו על הנשק כהמשך מוארך של היד שלכם, הוא איתכם בכל רגע נתון. כל הפקרה של נשק אפילו לשנייה תצטייר בעיני המפקדים כחוסר אחריות. להיכנס לשירותים עם הנשק, לאכול עם הנשק על הברכיים ולשתות עם הנשק ביד. זהו אחד הדגשים החשובים ביותר שיש לשמר בכל תפקיד קרבי בצה"ל.
  6. השתדלו להתנדב ולתרום לחברי הצוות שלכם בכל מחיר! להראות שבאתם להקריב מעצמכם – להקריב מהמנוחה ומהנוחות שלכם לאורך כל הגיבוש. בגיבושים זה אף פעם לא כל אחד בשביל עצמו – זו טעות חמורה, אחד הדגשים הכי חשובים בגיבושים בכללי הוא לעזור לצוות, להתנדב ולהקריב מעצמכם עד הסוף. הם רואים מי מתעצל לסחוב פק"ל צוותי ובעוד המון דברים וזה משפיע על החלטתם.
  7. תמיד לתת 400% אחוז מעצמך! לזכור שזה גיבוש ובאת להתעלות על עצמך בכל מובן, אתה מתמיין לאחת היחידות המרשימות ביותר של צבא ההגנה לישראל וזה דורש הכל פלוס עוד ועוד. כל פעם שתרגישו שאתם רוצים מנוחה או ללכת לשתות מים באמצע אקט כשהמפקד אמר שאפשר תזכרו שאתם בגיבוש עוקץ! באתם להשקיע מעצמכם בכל מחיר לא משנה מה.
  8. לא להתבייש ללכת למרפאה או לדווח למפקד שאולי נפצעת. חשוב שיבדקו אותך אם משהו קרה כי הבריאות היא מעל הכל, ובסה"כ המטרה של המגבשים היא בראש ובראשונה להחזיר אותך הבייתה להורים בריא ושלם. ישאלו אתכם מי צריך ללכת למרפאה, ויש כאלה שילכו לשם בשביל לנוח וחשוב לדעת לא לעשות כמוהם!
  9. בתרגיל האלונקה הסוציומטרית החמישי תמיד לא לוקח כלום וחשוב לזכור לא להגיע למקום החמישי בכוונה כדי לא לקחת כלום ועדיין לצאת מבין הראשונים כי הכל נרשם ורואים את זה! שמים לב מי מגיע למקום החמישי כדי לא לסחוב כלום.
  10. להקשיב טוב טוב בסדנת פירוק והרכבה של הנשק כי תצטרכו את הידע והמיומנות הזו בהמשך הגיבוש כפי שתיארתי בתרגיל פירוק והרכבה משולב עם ספרינטים. לתרגל וללמוד איך מפרקים ומרכיבים כל חלק על מנת לייעל את התהליך בעתיד במצב לחץ עם ספרינטים.
  11. לפעמים ינסו לדכא אתכם בכך שיגידו שאתם רק בהתחלה ונותרו לכם עוד המון סבבים, אך בפועל עוצרים אתכם כשמישהו נגיד מגיע ל9 סבבים בזחילות. לא להתייחס ולתת את הכל בזחילות – גם בטכניקה נכונה וגם ברבאק רציף של זחילה מהירה. מי שלא יבצע זחילה נכונה ירשם ואף ילקח אחורה להתחיל את הזחילה שוב. להיות אמיתיים ולבצע כמו שצריך כל טכניקה בכל תרגיל על מנת לבנות את האמינות שלכם במהלך הגיבוש לצד דרכים אחרות.
  12. הכל עוד פתוח – לא לתת לכשלון או מעצור בדרך להרוס לכם את המשך הגיבוש, ההחלטות של המפקדים מתקבלות מתוך הצלבת נתונים גדולה של כל שלושת הימים ולא מתוך כשלונות בודדים. לזכור שיש לכם עוד המון זמן לכפר על כשלונות, להפציץ באקטים נוספים ולהראות נחישות על ידי כך.
  13. תהיו אקטיביים במשימות הקבוצתיות ובמשימות חשיבה שונות, נסו להיות מעורבים אבל לא להשתלט על דבריהם של חבריכם לקבוצה, כלומר לא לקטוע או לשלול דעות של אנשים, תבלטו, תחזקו אחרים, תתמכו בהם, תביאו את עצמכם לידי ביטוי ואל תוותרו על ההזדמנות שלכם להציג את דעתכם. השתדלו להיות אסרטיביים ולא שקטים, מחפשים אנשים בעלי יוזמה ומנהיגות לעוקץ. תתחברו ותהיו חברים טובים לאנשים שאיתכם בקבוצה, בסוף הם חלק מאלו שקובעים עם אתה עובר או לא בשאלון הסוציומטרי שמשמש כנתון תומך להחלטתם של המפקדים.
  14. תתכננו את נקודות המפתח שלכם בהרצאה האישית שלכם, בצורה דינמית שתוכלו לשלוף מידע מגוון ומרשים, עמדו בביטחון, דברו בקול רם, אל תחרטטו, ונסו להעביר את המידע שיש לכם להציג בדרך הכי טובה ויעילה.
  15. בשלב הראיון האישי תהיו עצמכם! לכולם יש חסרונות וזה מקובל, אל תשקרו תהיו גאים במי שאתם ותראו להם למה אתם מיוחדים מכל השאר. תבססו רצון לשרת ביחידה ודברו אמת! תהיו רגועים, יושבים מולכם גם בני אדם שמכירים ברמת הלחץ שמסתובבת בגיבוש וחשוב שתדעו זאת, לא מצפים מכם להתנהג מושלם, יודעים שאתם בתחילת דרכיכם. מטרתם היא למיין אותך לפי אופן ההתאמה שלך לתפקיד ואם הרגשתם שהיה ראיון רע או לא טוב, לא צריך להתרגש אלא לזכור שכל אחד מיוחד בדרך שלו!

 

בהצלחה בגיבוש !

 

רוצה לעבור גיבוש/יום סיירות? יש לך שאלה לשאול אותנו?

×

היי!

בחר באחד מהנציגים שלנו כדי להתחיל התכתבות ב-WhatsApp או שלח לנו הודעה במייל ל- Xpert.kosherkravi@gmail.com

× איך אנו יכולים לעזור לך?
דילוג לתוכן