המדריך המלא ליום סיירות ינואר 2022

המדריך המלא ליום סיירות- ינואר 2022

לכל יום סיירות מגיעים בשלוש פעימות לתחנת רכבת יבנה מערב:
1. בשעה 7:00
2. בשעה 7:30
3. בשעה 8:00
בתחנת רכבת עושים את הרישום הראשוני וישר מתחלקים לקבוצות שאיתן מעבירים את כל היום. בכל קבוצה יש בין 15-20 מלשבי"ם.
ברגע זה עולים כל הקבוצה לאוטובוס ויש נסיעה של בערך 15-20 דקות לבסיס שבו עוברים את כל היום סיירות. באוטובוס אתם מקבלים שני טפסים שאותם צריך למלא, טופס ראשון הוא שאלון רפואי והשני זה השאלון העדפות שלכם (לאיזה יחדיה אתם הכי רוצים לקבל גיבוש המשך ולאיזו פחות).
לאחר שמגיעים לבסיס עולה המפקד של הקבוצה (לא המגבש שיקבע איזה גיבוש תקבלו) שהוא חייל שאחראי על המשמעת של הקבוצה, בודק שכולם נמצאים ומחלק מספרי חולצות. לאחר מכן יורדים מהאוטובוס ועוברים תדריך משמעת ומתחילים את תהליך החיול שהוא לוקח בערך שעה שעה וחצי, עוברים בדיקות רפואיות, מקבלים שני תמרים ועושים חימום קצר.

אקט ראשון- ריצת 1000:
הריצה מתקיימת על שביל אפר ויש קצת עליות וירידות, רצים כל הקבוצה ביחד לאורך הגדר של הבסיס עד שמגיעים לקו הסיום ובו רושמים אתכם לפי הסדר שהגעתם, משם עולים על אוטובוסים שמחזירים אתכם לאיזור שבו מתקיימים האקטים בדיונה.

חשוב לזכור שהריצה היא ריצה ממיינת, יש זמן גג ומי שלא עומד בו לא ממשיך לאקטים בדיונה (לא אומרים לכם מהו הזמן גג).

לאחר הריצה יש לפחות חצי שעה מנוחה לפני שמתחילים את האקטים הפיזיים לכן אין מה לחשוש להתעייף במהלך הריצה. במנוחה הזו מקבלים גם לחם, שוקולד וריבה לאכול.

אקט שני- זחילות:
יוצאים לזחילה של בערך 15-20 מטר במעלה הדיונה עד לקו שבו נמצאים השקים, מרימים את השק על הצוואר ורצים במעלה הדיונה עד לקונוס, מקיפים אותו וחוזרים למטה, מניחים את השק בקו וחוזרים בריצה לקו ההתחלה ומיד מתחילים סיבוב נוסף. האקט מסתיים כאשר אחד מחברי הקבוצה מגיע ל10 סבבים.

אקט שלישי- אלונקה סוציומטרית:
עומדים כל הקבוצה בקו ויוצאים לספרינט של בערך 20 מטר במעלה הדיונה, מקיפים קונוס וחוזרים לקו ההתחלה (רצים לצד ימין של הקו, מקיפים ג'ריקן ואז רצים לאלונקה). הארבע הראשונים שמגיעים מרימים את האלונקה והשניים שאחריהם ג'ריקן ויוצאים לסיבוב הקפה נוסף של הדיונה, מי שלא הספיק לאלונקה או הג'ריקן עושה סיבוב נוסף בלי כלום. יש בערך 15 סבבים כאלה.

אקט רביעי- חפירת בור:
המגבש נותן את ההוראות של מה שהוא רוצה לראות, יש כמה אופציות:
1. בור מטרXמטרXמטר
2. בור מטרXמטר וכמה שיותר עמוק
3. תעלה ברוחב האת חפירה, בעומק של האת וכמה שיותר רחוק
לאחר שהמגבש מסיים להסביר כל אחד לוקח את חפירה ומתחילים את האקט. יש בערך 15-20 דקות זמן עבודה, זה מספיק זמן ואפילו יותר מדי זמן. אם תעבדו נכון תסיימו הרבה יותר מוקדם מהזמן הזה.

אקט חמישי- סדרי הגעה:
כל הקבוצה עומדת ביישור קו וכשהמגבש אומר "צא" יוצאים בספרינט, מקיפים את הקונוס שנמצא 20 מטר במעלה הדיונה וחוזרים לקו ההתחלה ונעמדים לפי סדי הגעה. הראשון בצד ימין ולפי הסדר לכיוון שמאל. לאחר שכולם מגיעים לקו יוצאים לעוד סיבוב וככה זה ממשיך עד שהמגבש עוצר אתכם. יש בין 10-15 סבבים כאלה.

לאחר שמסיימים את האקטים בדיונה ממלאים שאלון סוציומטרי, אוכלים ארוחת צהריים ומחכים לתוצאות, יש מלא זמן מת, בערך שעתיים. במהלך שבו מחכים לתוצאות יש שיחה עם חובל ואחרי שמקבלים את התוצאות עולים על האוטובוסים שמחזרים אתכם לתכנת רכבת יבנה מערב ומשם כל אחד נוסע הביתה.

 

טיפים כלליים:

  1. תגיעו רבע שעה לפני הזמן שאמרו לכם, ככל שתעלו על האוטובוס מוקדם יותר ככה יהיה לכם יותר זמן מנוחה לאחר הריצה. זה גם זמן טוב לדבר עם חברי הקבוצה.
  2. לא להתרגש מהריצה 1000 מטר, תהיו בין העשרים הראשונים והכל בסדר גמור, לרוב מי שמגיע ראשון בריצה גומר אחרון בדיונה…
  3. הריצה היא על שביל אפשר עם קצת עליות וירידות, תשימו לב איפה אתם דורכים כי יש קצת בורות.
  4. תתנו את כל מה שיש לכם בזחילות, גם אם אתם עייפים תורידו קצב, אבל בשום שלב על תפסיקו לזחול. תרימו את השק כמו שצריך (תכרעו ברך) וגם לא לזרוק את השק (לכרוע ברך ולהניח אותו) וכשאתם מגיעים לקו ההתחלה תיפלו ישר למצב זחילה ותמשיכו לעבוד.
  5. האקט של האלונקה נגמר מהר מאוד, לכן על תשמרו כוח לסוף האקט. מהרגע הראשון תתנו מאה אחוז ותיקחו את האלונקה כמה שיותר פעמים.
  6. תגיעו מוכנים מראש עם טכניקת עבודה על הבור או התעלה. תסמנו לעצמכם את הגבולות של הבור ותחפרו כל הזמן, אל תפסיקו לחפור.
  7. כל הזמן תשנו תנוחות חפירה כי יתחיל לכאוב לכם הגב לאחר זמן מסוים, ברגע שאתם יכולים להיכנס לבור תעשו את זה, הרבה יותר קל לחפור מתוך הבור.
  8. האקט של הסדרי הגעה נגמר מאוד מהר, לכן אל תשמרו כוח, תתנו מאה אחוז מהרגע הראשון.
  9. תהיו חברים, תזכרו שבסוף ממלאים שאלון סוציומטרי. כל זמן פנוי שיש לכם תדברו עם חברי הקבוצה.
  10. תהיו אמינים, אם שואלים אתכם שאלה אל תשקרו וכששואלים אתכם כמה סבבים עשיתם בזחילות תמיד תגידו את מספר הסבבים שסיימתם.

 

בהצלחה ביום סיירות,

ג' צוות הרקולס- גן רווה, עבר בהצלחה את יום הסיירות בתוצאת שייטת 13

 

רוצה לעבור גיבוש/יום סיירות? יש לך שאלה לשאול אותנו?

×

היי!

בחר באחד מהנציגים שלנו כדי להתחיל התכתבות ב-WhatsApp או שלח לנו הודעה במייל ל- Xpert.kosherkravi@gmail.com

× איך אנו יכולים לעזור לך?
דילוג לתוכן