המדריך המלא לגיבוש לוחמים בעוקץ

היום הראשון

ביום הראשון התבקשנו להגיע ב 8:30 לתחנת הרכבת של מודיעין, שם התבצע רישום ראשוני ומשם יצאה ההסעה למתקן אדם שם התבצע הגיבוש. במתקן אדם ממלאים טפסים, עוברים בדיקות רפואיות, וכל קבוצה שסיימה את התהליך יצאה לחימום קל וריצת 3000 עם אחד המגבשים. מי שלא עמד בזמן המקסימלי הדרוש לסיום הריצה (לא ידוע למתגבשים מהו) לא המשיך בגיבוש.

אחרי שכולם סיימו את הריצה, אכלנו צהריים, התכנסנו באולם, קיבלנו את הציוד והפק"לים הצוותיים והתחלקנו לצוותים. הגענו למקום שבו מתבצעים האקטים, עברנו חימום, ובערך ב 13:00 התחיל הגיבוש עצמו.

היו המון אקטים פיזיים – ספרינטים, זחילות, אלונקה סוציומטרית, סחיבת שק ומתלה שזיפים. רוב מוחלט של הגיבוש הוא פיזי, ומעט ממנו הוא אקטים קבוצתיים.

לוקחים את השעונים ככה שלזמן אין משמעות כלל.

בסוף היום הייתה גם משימה קבוצתית אחת, ואז עלינו לאולם הספורט שבו ישנו.

 

היום השני

לשמחתנו לא הייתה הקפצה וקמנו בבוקר כשכבר היה מעט אור (אני מניח שבערך ב 6:00). עלינו על ציוד ותוך כמה דקות מצאנו את עצמנו שוב עושים מתיחות וניגשים לאותם אקטים של היום הקודם אפילו באותו סדר שבו הם היו.

במהלך היום היו גם משימות קבוצתיות, אבל כמו שאמרתי העיקר היה האקטים הפיזיים הם מילאו את רוב היום. באחת המנוחות בין האקטים, הציגו לנו רשימת נושאים שעלינו לבחור אחד ולהרצות עליו בפני הצוות, המפק"צ והמגבשים. לאורך היום ובכמה הזדמנויות כולם בסוף הרצו.

אחרי אקט נוסף של זחילות, התחלנו בהליכה לאולם השינה, ובאמצע הדרך המגבש שהוביל את הדרך עשה פרסה, חזרנו למתחם הגיבוש ויצאנו למסע. המסע, בהשוואה לשמועות שהיו לפני הגיבוש היה .overrated  מדובר במסע של בערך קילומטר וחצי, שבו 10 מהצוות סוחבים צינור מתכת גדול. כולל הדרכה וכולל כל המסביב – עניין של שעה גג והולכים לישון.

 

היום השלישי

גם בלילה השני והאחרון לא הייתה הקפצה, אבל העירו אותנו כשעוד היה חושך (לדעתי אזור 4:45). בערב שלפני למדנו פירוק והרכבה של נשק, והאקט הראשון שעשינו בבוקר היה ספרינטים עם פירוק והרכבה של הנשק. היו גם אלונקה סוציומטרית ועוד אקט של זחילות, ואולי גם איזו משימה קבוצתית אחרונה, ואז נגמרים האקטים ונגמרות המשימות הקבוצתיות.

יש ראיונות אישיים עם המגבשים, וכל מי שסיים ראיון הולך לעזור לפרק את הציוד מאולם השינה ולהכניס אותו למכולות. אחרי עוד כמה שעות של ראיונות וקיפול ציוד – יש שיחה עם מפקד הגיבוש, מחזירים ציוד אישי, עושים שבירת דיסטנס עם המפקדים ועולים להסעה לרכבת. התוצאות מגיעות כמה שבועות אחרי הגיבוש.

 

טיפים כללים שלי

  1. הכל הצגה. המגבשים לא אנשים רעים. תזכרו שבסוף הגיבוש, בדיוק כמוכם, גם הם נוסעים הביתה למשפחה שלהם, לחברים שלהם ולחיים האמיתיים שלהם. המחשבה הזאת שהכל הצגה, עזרה לי לא להישבר בזמן שהמפקד צרח עלינו וקילל אותנו. עם כמה שזה נראה שזה כיף להם – הם לא מתכוונים לאף מילה. הם מעמידים אתכם במצבי לחץ, מערערים לכם את הביטחון ורוצים לראות את ההתנהלות שלכם בתוך כל הבלגן הזה.
  2. תהיו אתם. אל תנסו להיות אף אחד שאתם לא. שמים לב להכל, ומתגבש שמזייף את ההתנהלות שלו בגיבוש – רואים את זה. תהיו אמיתיים, אל תזייפו נתונים ותוצאות כי המגבשים יודעים הכל.
  3. אל תחשבו על הזמן שעבר או על כמה עוד נשאר עד הסוף. תתמקדו אך ורק במה שקורה עכשיו. אם התחלתם אקט זחילות – אל תנסו לנחש מתי הוא ייגמר, תתמקדו באיך אתם זוחלים הכי טוב, הכי מדויק והכי מהר. אל תאטו לרגע.
  4. אל תפחדו ללכת למרפאה. במהלך הגיבוש כבר יימאס לכם לשמוע את המפקדים שואלים אם כולם מרגישים טוב. עשרות פעמים כל יום. אל תתביישו להגיד שאתם לא מרגישים טוב – מחובתכם לדווח על מה שאתם מרגישים, והליכה למרפאה לא תפגע בציון שלכם. אל תשחקו אותה גיבורים, כי מעל הכל – למגבשים ולמפקדים חשוב שתסיימו את הגיבוש בריאים.
  5. תגיעו מוכנים. תתאמנו לקראת הגיבוש הרבה מאוד. לא להשאיר לרגע האחרון. תתכוננו הכי הרבה שאתם יכולים מבחינה פיזית ומנטלית כדי שלא תהיו בשוק ממה שנדרש מכם בגיבוש.
  6. תנצלו את הזמן שניתן לנוח ולאכול. מצד אחד יש לכם זמן לאכול, למלא בקבוקים וללכת לשירותים בנחת בזמן הפסקות האוכל, אבל אל תהיו שאננים מדי אחרת אתם לא תספיקו לעשות את כל מה שרציתם וחבל.
  7. הנשק. במהלך הגיבוש, הנשק שלכם צמוד אליכם כל הזמן – בשירותים, באוכל, בלילה…. אם נתפסתם בלי נשק, הציון שלכם נפגע משמעותית ואתם יוצרים רושם של אדם חסר אחריות.
  8. אל תראו שאתם עייפים. הגיבוש מתיש, והם מחפשים לראות מי נשבר או מתייאש. אל תתנו להם את מה שהם מחפשים! תהיו עם הראש למעלה, תעמדו זקוף ותשדרו ביטחון גם אם עכשיו סיימתם אקט זחילות.
  9. תתנדבו איפה שצריך. במהלך הגיבוש, יש הרבה הזדמנויות להתנדב בהן – אם זה לסחוב את הפק"לים הצוותיים, להביא אוכל או כל דבר אחר. חשיבה על הכלל ולא רק על עצמך היא תכונה חשובה שמחפשים בכל גיבוש, ומי שמתנדב הרבה זה בולט לעין ויוצר רושם טוב.
  10. עדיף לעמוד בזמן מאשר לעמוד במשימה.

 

דברים שחשוב לדעת

  1. הגיבוש הוא קצר מגיבושים אחרים – סה"כ כ 48 שעות. (לדוגמה: ראשון בבוקר עד שלישי בבוקר/צהריים).
  2. בניגוד לגיבושים אחרים, התשובות לא ניתנות מיד בסוף הגיבוש אלוהים יודע למה… צריך לחכות בסבלנות.
  3. הגיבוש לא ברמה מאוד גבוהה כמו גיבושים ליחידות המובחרות האחרות, אבל יש להתכונן אליו בשיא הרצינות ולא לתת לאורך של הגיבוש להטעות אתכם – הגיבוש קצר ולכן דחוסים בו הרבה אקטים לאורך היום.
  4. המתכונת של הגיבוש משתנה כל שנה והם לומדים מטעויות. אל תסתמכו על שמועות וגם את מהלך הגיבוש שנכתב פה יש לקחת בעירבון מוגבל. סביר להניח שיהיו בו שינויים.
  5. אם יש לכם כלב בבית, הסיכויים שלכם להתקבל לא גדולים יותר.
  6. הצבא מחויב לתת לכם 7 שעות שינה בכל לילה גם בגיבושים. לכן, אם תהיה הקפצה כנראה שתלכו לישון מוקדם יותר או שתחזרו לישון אחרי ההקפצה כמה שצריך.
  7. לא מעיפים אנשים במהלך הגיבוש בגלל יכולות פיזיות, אבל יש כאלו שממליצים להם לפרוש מסיבות כאלו ואחרות.
  8. מי שמדווח לפני תחילת הגיבוש, בשלב מילוי הטפסים שהוא לא ישן 7 שעות בלילה שלפני הגיבוש – עף באותו רגע הביתה, אז תחשבו לפני שאתם עונים. וגם, תנסו לישון 7 שעות בלילה בלי קשר.

 

תרגילים ומשימות שניתנו בגיבוש

  1. ספרינטים. כ 30-40 מטר לכל כיוון ולהסתדר בסדרי הגעה. עושים הרבה ספרינטים וברצף.
  2. זחילות. האקט היחיד שעושים עם מדי ב' מלאים. אותו מסלול של הספרינטים, לפעמים צריך לעשות הלוך-חזור ולהסתדר בסדרי הגעה ולפעמים להגיע ליעד מסוים שהמפקד מציב. מי שמרים בטן מהחול מתחיל את האקט מההתחלה.
  3. אלונקה סוציומטרית. ראשון-רביעי אלונקה, חמישי כלום, שישי ושביעי פק"לים צוותיים.
  4. סחיבת שקי חול בעלייה. אסור לרוץ, צריך לעשות כמה שיותר חזרות תוך כדי שאתם נשאלים שאלות אישיות כדי לבחון את הערנות שלכם.
  5. מתלה שזיפים. כולם נתלים על מוט מתח בעיניים עצומות, ונעמדים לפי סדר נפילה. יש גם משימות קבוצתיות, כמו למשל לשמור שבמשך 5 דקות יהיו בדיוק 10 מהצוות תלויים על המתח. משימה שדורשת גם מחשבה וגם כוח.
  6. מסע. 10 מהצוות מרימים יחד צינור מתכת ענק, ללא חילופים עם שאר הצוות, לאורך של בערך קילומטר או קילומטר וחצי גג. לא רציני.
  7. פירוק והרכבה של נשק. האקט הכי כיף בגיבוש. מניחים את הנשקים בשורה, יוצאים לספרינט, מפרקים את הנשק, יוצאים לעוד ספרינט ואז מרכיבים את הנשק וחוזר חלילה. כמה שנדרש. שימו לב שאתם מפרקים ומרכיבים לפי מה שלימדו אתכם אחרת יורד ציון.
  8. בניית האות ח' משקי חול עפ"י הדרישות של המפקדים. דורש מחשבה וגם פיזיות. הצלחתם? נגמר האקט. לא הצלחתם? עונש..
  9. בניית אוהל 12 ורק לאחד מותר לדבר. דורש מנהיגות, ריכוז, ועמידה בזמנים.
  10. יצירת צורות עפ"י דרישה באמצעות חבלים כשהעיניים של כולם מכוסות. דורש עבודת צוות והקשבה.
  11. להעביר את כל הצוות + אלונקה דרך מכשול חבלים בלי לגעת בהם. דורש יציבות, שיווי משקל ויצירתיות.
  12. הרצאה אישית. המפקד מציג רשימת נושאים. כל אחד בוחר נושא להרצות עליו גג 5 דקות. המפקדים רשאים (ולא מהססים) לעצור אותך גם אחרי דקה.
  13. העברת כל הצוות + הציוד האישי שלו מתחת לחבל הממוקם 10 ס"מ מהקרקע. עליכם לחפור מתחת לחבל באמצעות אתי חפירה.
  14. העברת ג'ריקן מאזור א' לאזור ב' באמצעות החפצים שניתנו לכם.

כל המשימות הקבוצתיות מוגבלות בזמן. לא עמדתם בזמן? עונש.

 

בהצלחה בגיבוש !

ג', בוגר צוות מזכרת בתיה.

רוצה לעבור גיבוש/יום סיירות? יש לך שאלה לשאול אותנו?

×

היי!

בחר באחד מהנציגים שלנו כדי להתחיל התכתבות ב-WhatsApp או שלח לנו הודעה במייל ל- Xpert.kosherkravi@gmail.com

× איך אנו יכולים לעזור לך?
דילוג לתוכן