המדריך המלא לגיבוש סיירת מטכ"ל 3

גיבוש מטכל – "מרץ" (אפריל) 2021 – "קורונה"

יום ראשון 

מגיעים בשעה 8:00 לתחנת רכבת יבנה והקבוצות מתחלקות, הקבוצות עולות על האוטובוסים ומתחילים לנסוע לאזור הגיבוש לעבור הליכים ביורוקרטיים ושרשרת חיול.

לאחר שכל מלש"ב יקבל את כל הציוד הצבאי שלו אוכלים באוהל הקבוצתי, נחים קצת ואז המגבשים מגיעים ויוצאים לדרך!

 

תחילה מקימים אוהל סיירים בזוגות ואז מקפלים אותו. לאחר מכן מקבלים מפה ואז יש שלושה אקטים, זחילה לא נגמרת/ זחילת סדרי הגעה במעלה הדיונה, מרוץ פילים בתחילת הדיונה, וסדרי הגעה במעלה הדיונה.
נשאלים על המפה ומקבלים מאמר שצריך ללמוד, מקימים את האוהל סיירים ונכנסים לישון בזוגות.
לאחר 20 דקות יש הקפצה, עוברים לדיונה אחרת עם כל הציוד ומתחילים באלונקה סוציומטרית, עוברים להקמת ביצור עם שקים ברוחב מטר וגומרים את היום עם זחילות משולבות בסחיבת שקים.

 

טיפים ליום הראשון-
1) תתחברו לחברים שלכם עוד באוטובוס ואל תהיו "רודפי סוציומטרי" זאת אומרת תהיו אתם וזהו.
2) תתעכבו על בחירת הציוד שתקבלו למרות הצעקות על להמשיך ולא לבחור אותו, הציוד ילווה אתכם חמישה ימים וחשיבותו קריטית מאוד למהלך הגיבוש.

3) הגיבוש עצמו הוא חמישה וזה רק היום הראשון, חשוב מאוד לתת את הכל בשביל להגיע למקום הראשון באקטים הפיזיים אבל תזכרו, מדובר במרתון לא בספרינט מי שלא יכול לתת את 100% בחמישה ימים שיראה גרף שיפור.

4) אל תפחדו לאכול דברים חדשים או להתפנות בשירותים הכימיים, אם אתם לא תשחררו את הצרכים שלכם בגלל לחץ אתם תקשו על עצמכם מאוד באקטים הפיזיים כי הדחף להשתחרר יציק לכם כל הזמן. בקשר למאכלים חדשים, אתם תקבלו נשנושי אנרגיה שהם יהוו בוסט אנרגיה חיוני לעומס הפיזי שתעברו, אל תפחדו לטעום ולאכול.

 

יום שני

קמים מוקדם באוהל הקבוצתי ויש המון זמן לנוח, לדבר וללמוד את המאמר. הארוחת בוקר תגיע ולאחר מכן אתם תנוחו עוד בשביל לעכל את האוכל. המגבשים יגיעו ומשם תתחיל תנועה לדיונה חדשה.
פותחים עם תרגיל של שרטוט מפת ארץ ישראל, חפירת בור מתחת "לגדר" ומעבר מתחתיו, למידת קשירת חוט של מגבש מ 669 וההיבחנות אליו, פירוק m16 והרכבתו שלוש פעמים (שהפעם הראשונה היא למידה והפעם השלישית היא תחרות עם לחץ ושאלות ידע כללי), שאלונים על ידע כללי רחב, תרגיל קבוצתי של להעביר שני אלונקות מתחת לתקרה נמוכה עם כל הצוות, תרגיל קבוצתי של לעבור שדה מוקשים עם שלוש חוויות ושלוש בולי עץ עם כל הציוד ואלונקה אחת, הרכבת פאזל קבוצתי משולב עם אלונקה סוציומטרית, תרגיל צוקון, שאלון דילמה קבוצתי, סדרי הגעה, חפירת בור מטר על מטר, היבחנות על המאמרים, זחילות משולב שקים, זחילות סדרי ההגעה, בחירות 3 נושאים להרצאה על אחד מהנושאים לבחירת המגבשים, דילמת קבוצתית ומסיימים עם מסע.

 

טיפים ליום השני-
1)זה היום האחרון לפני הניפוי זאת אומרת שהמגבשים יתחלפו מחר, לכן תרשים אותם באקטיים השונים כי זה יהיה הרושם האחרון שלהם ממך והרושם שהם יזכרו ממך.

2) באקטים הקבוצתיים תהיה מנהיג חיובי (מנהיג בשכל שעוקבים אחריו ולא כי הוא צועק הכי חזק), שוב זה הרושם האחרון לפני הניפוי ולפני הסוציומטרי, תהיה הגרסה הכי טובה של עצמך.

3) להיות קרי רוח ומלאי ביטחון בשאלות שישאלו אותכם, תסתכלו למגבשים בעיניים, שתענו בסוף אל תגידו אני חושב או נראה לי. תתנהגו בכבוד כלפי המגבשים ותכבדו את המעמד שלהם, שוב זה הרושם האחרון.

4) אל תשליכו את היום הראשון על היום השני, זה יום חדש עם הזדמנויות חדשות, באקטים הפיזיים תיהיו נעולים ותתנו את מה שיש לכם להציע.

5) להיות יצירתיים באקטיים של המחשבה זה שם המשחק.

 

יום שלישי

קמים לבד ויש זמן לנוח קצת, אוכלים ארוחת בוקר ואז יש ראיונות. לאחר מכן עומדים במסדר ניפוי בשעות הצהריים המאוחרות. יש ניפויים וישר אחרי מתחלקים לקבוצות חדשות ומתחילים עם האקטיים עם מגבשים חדשים.

מתקדמים לדיונה חדשה ומקימים אוהל סיירים,מקבלים מפות ללמוד, עוברים לסדרי הגעה עם שאלות על ידע כללי ותרגילים לפני היציאה למשל 5 שכיבות סמיכה ו 10 כפיפות בטן ואז יציאה, אלונקה סוציומטרית, בחינה על המפה, זחילות משולב עם שקים, בניית מגדל כמה שיותר גבוהה אישי וקבוצתי, מסע ארוך יותר מהיום השני, חפירת בור מטר על מטר, תרגיל צוקון על הדיונות הכי גבוהות שיש ומגיעים לסוף שלהם.

 

טיפים ליום השלישי-

1)כמו ביום הראשון תתחיל להכיר את הקבוצה שלך מהרגע הראשון שיש לך הזדמנות ואל תהיה "רודף סוציומטרי" תהיה אתה וזהו.

2) מגבשים חדשים קבוצות חדשות התחלה חדשה, הגיע השלב השני והאחרון בגיבוש תעלו להילוך חמישי ותתנו את כל מה שיש לכם.

3) תעשו רושם ראשוני טוב למגבשים, לרושם ראשוני יש רק הזדמנות אחת, אל תהרסו אותה.

4) תהיו מנהיגים חיוביים כל הזמן ותנהיגו את הצוות לא בכוח אלה במוח.

5) בראיונות לפני הניפוי תהיו אמיתיים ואל תגידו שטויות לא על עצמכם ולא על הרצון שלכם, הם מעריכים כנות.

יום רביעי

קמים לבד ואוכלים ארוחת בוקר שכולם כבר קמו, יש זמן לנוח עד הצהריים המאוחרים. המגבשים מגיעים ויוצאים לדיונה חדשה.

תחילה לומדים לפרק קלצ'ניקוב ולהרכיבו אחר כך צריך לעשות זאת פעמיים (בפעם הראשונה עושים זאת בנחת ופעם השנייה בתחרות עם לחץ ושאלות ידע כללי), שרטוט של מפת הגיבוש, חפירת בור ועבירת מתחת לחוט המדמה גדר, משימה קבוצתית- להזיז בול עץ בעזרת כלים שיתנו לכם, משימה קבוצתית- מתחלקים לשתי קבוצות ומתחרים מי עובר מתחת לתקרה נמוכה עם אלונקה ראשון, חפירת תעלה 60 ס"מ על 60 ס"מ כמה שיותר ארוך, נשאלים על המפות, מסע אחרון וארוך ומסיימים עם זחילות משולבות עם שקים. עונים על שאלון סוציומטרי ולאחר המנוחה והורדת הציוד באוהלים יש ראיונות.

 

טיפים ליום הרביעי-

1)כל הזיעה, דם ודמעות ששפכתם הגיעו לרגע הזה. זה ה money time תהפכו לחיות רעות ותכניסו טוב טוב לראש "אני מקום ראשון ואת הגיבוש הזה אני עובר לא משנה מה".

2) יום האחרון שלכם לתת בראש, תתנו את הכל עד שהמגבש יגיד לעצור, זה הסוף תנו הכל.

3) תנהיגו את הצוות כל הזמן כמנהיגים חיוביים אפילו בהפסקות.

4) בראיונות תזרמו עם המגבשים, תסתכלו לכל אחד מהם בעיניים ותהיו הגרסה הטובה ביותר של עצמכם מבלי לעשות הצגות.

 

יום חמישי

קמים קצת יותר מוקדם מהרגיל ומתחילים בעבודת רס"ר עד השעה 1 בערך. עומדים במסדר ומקריאים מי התקבל לסיירת מטכל ושלדג.

זכרו זה המאני טיים…

 

 

 

בהצלחה ביום בגיבוש !

א', בוגר צוות "אלפי" מזכרת בתיה, עבר את הגיבוש בהצלחה ליחידת שלדג.

רוצה לעבור גיבוש/יום סיירות? יש לך שאלה לשאול אותנו?

×

היי!

בחר באחד מהנציגים שלנו כדי להתחיל התכתבות ב-WhatsApp או שלח לנו הודעה במייל ל- Xpert.kosherkravi@gmail.com

× איך אנו יכולים לעזור לך?
דילוג לתוכן