הדרך הבטוחה לשירות קרבי משמעותי.. מאת אלון בן עמי- מנהל מקצועי אקספרט כושר קרבי

כולנו הגענו, מגיעים ונגיע לצבא הגנה לישראל יום בהיר אחד.

חלקנו עם המון מוטיבציה וחלקנו עם קצת פחות אך דבר אחד בטוח – כולנו נרצה להגיע בריאים וכשירים ברמה המקסימאלית!

ישנן מספר דרכים להתכונן לשירות קרבי וחלקן הן:

1. להתאמן באופן עצמאי – עם ליווי מקצועי/ללא ליווי מקצועי.

2. להתאמן עם חבר.

3. להתאמן בקבוצה תחת מסגרת של הכנה לצבא באופן ספציפי.

המכנה המשותף בשלושת הדרכים הנ"ל הוא שבכולן מנסים לדמות את האימונים ל"דבר האמיתי" ועושים זאת על ידי שימוש באמצעים הקיימים בצה"ל כמו אלונקות, שקים וכדומה. עקרון הספציפיות הינו עקרון חשוב ומשמעותי מאוד בתכנית האימונים לקראת הגיבושים והימי סיירות אך גם עקרון זה יכול לגרום ליותר נזק מתועלת אם לא משתמשים בו באופן מקצועי במינונים המתאימים לכל מתאמן ומתאמן. לדוגמא, אם נער ששוקל בממוצע כ-60 ק"ג לקראת גיוס אשר מתאמן 3-4 פעמים בשבוע כשעה עד שעה וחצי פר אימון יתאמן כל אימון עם משקל (שקים/אלונקה) שברוב המקרים משקלם הוא לפחות 50% ממשקל גופו יעלה את הסיכוי לפציעה בעשרות אחוזים. לכן, ישנה חשיבות רבה לליווי מקצועי בתהליך זה ולהתמקד קודם כל בבנייה של הגוף.

על מנת להגיע בכושר שיא לקראת הגיבוש יש לבנות את הגוף בצורה נכונה ובטוחה. הדרך הזו לעיתים היא פחות "סקסית" ויותר סיזיפית ושוחקת אך היא מבטיחה לכם בנייה נכונה של הגוף לרגע בו תצטרכו להתמודד עם המשקלים הגבוהים ועומס האימונים הגבוה. דרך זו כוללת:

⦁ חיזוק פלג גוף עליון – לדוגמא: מתח/מקבילים (עבודה על חגורת הכתפיים)

⦁ חיזוק שרירי ליבה – לדוגמא: בטן סטטית/הרמות אגן וכו'... (תרגילי יציבה)

⦁ חיזוק פלג גוף תחתון – לדוגמא: סקווטים/מכרעים וכו'... (ללא משקל נוסף)

⦁ בניית בסיס אירובי – לדוגמא: ריצות משך במאמץ תת-מרבי (מאמץ שאני יכול להתמיד בו לאורך זמן)

חשוב להדגיש שגם בשלב זה יש לשלב כתבלין תרגול צבאי של אלונקות ושקים ואף ניתן לשלב תרגילי כוח מסוימים עם משקל מותאם באופן אישי לכל מתאמן. בכך, ניתן להגדיל את מגוון התרגילים ולתת לחניך את האפשרות להכיר את התחושות של עומסים אלו. כל הדברים הללו מתקיימים אצלנו באקספרט במסגרת האימונים המיוחדים המקנים ערך מוסף רב לתכנית.

לאחר שצלחנו את שלב זה בהצלחה והגוף בנוי להתמודד עם עומסים גבוהים ניתן לשלב כמנה עיקרית בתקופת השיא (כ-4 שבועות) לפני הגיבוש את התרגול הצבאי באופן מאסיבי יותר.

אנחנו מאמינים שאם את/ה מעוניינים להגיע בדרך הבטוחה לשירות קרבי משמעותי, לא רק להצליח בגיבוש, אלא גם לסיים בהצלחה את המסלול ואת כל השירות ולהשיג את מטרתך להגיע ליחידה עלייה את/ה חולמים יש לעשות זאת לאט ובזהירות. תמיד תסתכלו כמה צעדים קדימה גם לאחר השירות הצבאי לחיים עצמם ותשמרו על עצמכם. ולכן, אנו מקפידים מאוד על כך אצלנו באימונים כי אם לא נדאג לגופנו בזמן ההכנה גופנו לא ידאג לנו בזמן הביצוע!

השארת תגובה