שני אימוני ניסיון

לנרשמים דרך האתר

גיבוש שייטת

איך מגיעים ליחידה
תחילה, על המלש"בים לעבור יום סיירות ולקבל גיבוש המשך לשייטת 13. לאחר מכן יעברו המלש"בים בדיקות רפואיות מעמיקות ומבחני יכולת (פסיכוטכני) בבסיס תל השומר ובמכון לרפואה ימית.
לאחר שעברו זאת בהצלחה, יעברו המלש"בים גיבוש קשה שאורך 4 ימים שמבין העוברים אותו- ייבחר הדור הבא של חיילי שייטת 13.
גיבוש שייטת 13 נחשב לאחד מהגיבושים הקשים בצה"ל וכולל מסעות מזורזים הליכה ממושכת על חול וקושי נפשי רב. סטטיסטית, מתוך כל אלו שמתחילים את יום הסיירות במטרה להגיע לשייטת 13 - מעטים מצליחים.

מועדים בשנה

שני מועדים עיקריים בשנה לגיבוש:
מועד א' – מרץ \ אפריל במקביל לגיבושי טייס ומטכ"ל.
מועד ב'-  קיץ, גדנ"ע צלילה לכיתות יא'.
גדנ"ע צלילה - יחידת השייטת מקיימת בחופשת הקיץ קורסי הכשרה לבני נוער הנקראים גדנ"ע צלילה. בני הנוער מקיימים אימונים עם לוחמי היחידה וטועמים מעט אימוני צלילה, פשיטה, השטת סירות, מסע אלונקות, ולימודי ים.
מעבר להיכרות עם אופי היחידה, בוגרי גדנ"ע צלילה יכולים- במידה והפרופיל הרפואי והקב"א שלהם מתאימים- לגשת ישירות לגיבוש שייטת 13 ללא מעבר יום סיירות.

פירוט ימי הגיבוש
יום ראשון-
הגעה על בגדי ספורט ונעלי ספורט, שרשרת חיול וחתימה על מדים צהל"יים, חגורה, תד"ל(תיק רעוע), שק חול, 2 מימיות ועוד מספר דברים. ביום הראשון מבצעים ריצת 2000, כמובן אחרי מעט תיזוזים ובוחן הרכבת אמ16 ולבסוף הולכים לישון בשעה יחסית מוקדמת.

יום שני-
פה הגיבוש עצמו מתחיל, קמים ב3 וחצי בבוקר, רס"ר הגיבוש צורח ומחלק פקודות "תתכוננו למסע".
את המסע מתחילים רק עם אפוד ונשק ובכל 4 רצועות חוף ישנה הפסקת שתיה קצרה ומתיחות. ישנם חבר'ה שסוחבים את האלונקה כשהיא מקופלת – דבר שמתקבל בעין יפה אצל המגבשים, לאחר מכן פותחים אותה ו2 רצועות חוף עושים כאשר היא פתוחה עם משקל עליה.
מפה טובלים בים והולכים לארוחת בוקר. לומדים לפרק מאג ומבצעים מספר משימות קבוצתיות. בשלב זה מספר אנשים מתבקשים להרצות על נושאים שונים. לאחר ארוחת הצהריים יוצאים לשחייה למצוף (בערך 100מ' כל כיוון) ולאחר מכן אותו הדבר עם מסיכת צלילה מושחרת עם איזולירבנד על העיניים, המטרה היא לבדוק מה יכולת ההתמצאות שלך במים ולראות שאתה מציץ כמה שפחות. לאחר מכן מתחיל קטע מנטלי קשה של שכיבה על חבלים בחוף כאשר אתה על הבטן ןהפנים עם שנורקל במים – קר מאוד.
באימון ערב יש המון תיזוזים וטבילות קצרות במים.
משם – שינה.

יום שלישי-
קמים בשלוש וחצי, 5 דקות להיות מוכנים למסע עם הציוד, המסע מתחיל לאט יחסית והקצב מתגבר תוך כדי. חשוב מאוד לשמור על קצב עם המגבש שמוביל לפני האלונקות על מנת שלא יחזיר לאחור(דבר ששובר מנטלית רבים בשלב זה).
לומדים ציר ניווט ונקודות עוגן עליהם נבחנים. משם הולכים למבחני בריכה הכוללים פירוק נשקים מתחת למים, מרחקי צלילה ושחייה עם מינימום נשימות, הבאת טבעות ממתקן בעומק 5 מטרים עם עיניים פקוחות ואז עם מסיכה מושחרת. משם הולכים לאימון ערב(נשמע קל? רק נשמע).
חופרים בורות ואז יש שבירת דיסטנס עם המגבשים.
הולכים לישון ומתעוררים ליום חדש שבו מבשרים לך האם עברת לשלב הוועדות, במידה וכן אתה גם מזומן לבדיקה פיזית שם מצלמים אותך ומודדים את גופך ודואגים לציין כי אתה זכאי למיונים וראיונות למגלן דובדבן ואגוז.

מבחינה סטטיסטית מתחילים 250 ומסיימים בערך מחצית. מתוך אלו יתחילו מסלול גם רק שליש מאלו שסיימו.

מה מחפשים בגיבוש

  • כושר גופני גבוה.
  • איתנות ונחישות.
  • עבודה קבוצתית.
  • כולת תפעול טכנית גבוהה.
  • התמודדות עם מים.

איך להתכונן – כושר

  • אימוני דיונות.
  • ריצות בעליות.
  • שחייה בבריכה ומידי פעם טבילות גם בים.
  • הצטרפות לקבוצת כושר קרבי

איך להתכונן – בריאות ותזונה
פרופיל רפואי
פרופיל 97 ללא סעיפים פוסלים. לשייטת 13, בשל אופי פעילותה המיוחד, נדרשת בריאות תקינה ברמה גבוהה מאוד. עיוורון צבעים ומשקפיים- יפסלו את המתמודד.

  • המנעות מאכילת מאכלים שומניים.
  • אכילת פחמימות(פסטה, אורז, לחם) על מנת ליצור נפח ורצועת כתפיים גדולה ורחבה שתחזיק משקלים.
  • הקפדה על אכילת חלבונים אשר נותנים אנרגיה לגוף לשיקום אחרי האימונים ולבניית השריר (טונה, דגים, עוף, ביצים).
רוצה להתכונן לגיבוש זה? השאר את פרטיך ואחד המדריכים שלנו ישמח לעזור לך.

הנכם מוזמנים לבקר באתר הבית של Xpert: